Working Group 1
Transport and climate change
The German government has committed itself internationally and at European level to achieving climate targets and has defined national greenhouse gas reduction targets for the various sectors. In the transport sector, GHG emissions are to be reduced by 48% by 2030, compared with the reference year of 1990.
To achieve this goal, our transport system faces a profound transformation. The aim is to create a mobility system that is largely greenhouse gas-neutral, economically viable and shaped socially with a commitment to the public. This requires far-reaching social and economic change processes, particularly in the automotive industry and in mobility patterns.
Structure and operation
The Working Group identified suitable (bundes of) measures to achieve the transportation sector climate goals for 2030, taking into account their interactions with the private sector and society.
We introduce ourselves
e-mobil BW GmbH – Landesagentur für neue Mobilitätslösungen und Automotive Baden-Württemberg
e-mobil BW GmbH – Landesagentur für neue Mobilitätslösungen und Automotive Baden-Württemberg
Forschungsinstitut für Kraftfahrwesen und Fahrzeugmotoren Stuttgart (FKFS)
IG Metall
Volkswagen AG
Allianz pro Schiene e. V.
BDEW Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft e.V.
Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC)
Verkehrsministerkonferenz (VMK)
Agora Verkehrswende
Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club (ADFC)
Deutsche Bahn AG
Mineralölwirtschaftsverband e.V.
Bundesverband der deutschen Industrie (BDI)
Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) e.V.
Naturschutzbund Deutschland e.V. (NABU)
Bitkom – Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien e.V.
ZF Friedrichshafen AG
Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)
Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV)
Bund für Umwelt und Naturschutz Deutschland (BUND)
Deutsches Verkehrsforum e. V.
Deutscher Städtetag